הוצאת דרכון רומני – כך תעשו זאת נכון. טיפים לקבלת דרכון רומני

מאז 2007 רומניה הצטרפה לאיחוד האירופאי מה שמעניק לאזרחיה שלל יתרונות חשובים כתושבי אירופה המאוחדת. יתרונות אלו כוללים בין היתר לימודים בחינם ברומניה, היתר לרכישת נדל"ן ועסקים במדינה וכמובן, קבלת דרכון רומני שהוא דרכון אירופאי לכל עניין ודבר ופותח לרווחה את שערי אירופה ללא הגבלה. במילים אחרות –ישראלים רבים שהם צאצאים לאזרחים רומנים יכולים כעת להקנות להם ולילדיהם שקט נפשי, ביטחוני וכלכלי אם רק ישכילו להוציא אזרחות רומנית ולאחריה יפעלו גם למען הוצאת דרכון רומני יוקרתי. מהם תנאיי הזכאות על פי החוק הרומני ומהי הדרך הטובה ביותר להגיש את הבקשה בפועל? הישארו עימנו.

התנאים לקבלת אזרחות ודרכון רומניים

  • צאצאים לאזרח רומני – החוק הרומני קובע כי אדם שהוא אזרח רומני "מוריש" את אזרחותו לכל הצאצאים שיגיעו אחריו, לא משנה היכן נולדו ואיזו אזרחות נוספת יש להם בפועל. כך יוצא שאם אתם צאצאים לאזרח רומני ויש לכם את כל המסמכים שמוכיחים זאת, מרבית הסיכויים שיאשרו לכם אזרחות רומנית שלאחריה אף תוכלו לפתוח בתהליכי הוצאת דרכון רומני, מה שיפתח לכם דלתות רבות באירופה. אגב,גם מי שאומץ ע"י אזרח רומני נכלל בהגדרה זו.
  • צאצאים לאזרח רומני לשעבר – ישנם אזרחים רומנים שמסיבות כאלו ואחרות איבדו את אזרחותם הרומנית במהלך הזמן. במקרים שכאלו ישנה בעיה מסויימת להשיב את האזרחות אך אין הדבר כי מדובר במשימה בלתי אפשרית. החוק הרומני העדכני ביותר מאפשר להשיבאת האזרחות על סמך בקשה מיוחדת שנידונה לגופה בדרגים הגבוהים של השלטון, ובהחלט רצוי לא לוותר ולנסות את האפשרות הזאת.

מה כולל תהליך הגשת הבקשה? וכיצד משרד עורכי דין נכנס לתמונה?

כאמור, על מנת להוציא אזרחות ודרכון רומניים, עליכם ראשית כל להשיג את כל המסמכים המוכיחים כי אתם אכן צאצאים לאזרח רומני או כזה שהחזיק בעבר באזרחות שכזו. בין המסמכים שצריך להציג ניתן לציין תעודות לידה, תעודות נישואים, תעודות אימוץ, תעודות לידה, פטירה ועוד. כל המסמכים אמורים להיות מתורגמים לרומנית ולהיות מלווים בחותמת אפוסטיל.

מסמכים אלו לעיתים קשים מאוד להשגה כך שנדרשת תושייה רבה שעשויה לכלול לעיתים גם את הצורך בביקורים ברומניה. הדרך להקל על עצמם באופן ניכר היא להתקשר מראש עם משרד עורכי דין אשר מתמחה בתהליכי קבלת אזרחות רומנית ובתהליכי הוצאת הדרכון שלאחר מכן. משרד שכזה מסוגל להשיג לכם כל מסמך נדרש, זאת באמצעות התקשרות עם חוקרים פרטיים בינלאומיים וקשרים עם הרשויות הרלוונטיות ברומניה וראשי הקהילה היהודית.

הגשת הבקשה בפועל

לאחר השגת כל מסמכי ההוכחה, יש להגיש את הבקשה לקונוסוליה הרומנית בתוספת ת.ז של מבקש הבקשה, תעודות יושר בישראל וברומניה ותשלום אגרה.

יש לקחת בחשבון כי בזמן האחרון הקונסוליה הרומנית אינה מאפשרת לעורכי דין להיכנס עם מגישי הבקשות אל המתחם לצרכי קבלת מידע ועידכונים, ולכן חשוב מאוד להתכונן מראש ולדעת בדיוק מה לשאול ומה לענות לפקידים. גם במישור הזה משרד עורכי דין מקצועי יוכל לעזור לכם ולהכין אתכם היטב לכל תרחיש, מה שישפר את סיכוייכם לקבלת האזרחות המיוחלת והדרכון הרומני היוקרתי.