אזרחות רומנית, בדיקת זכאות לקבלת דרכון רומני

אזרחות רומנית, בדיקת זכאות לקבלת דרכון רומני, בדיקת אפשרות לקבל אזרחות רומניה
אזרחות רומנית, בדיקת זכאות לקבלת דרכון רומני, בדיקת אפשרות לקבל אזרחות רומניה

רבים מיהודי רומניה ניספו בשואה אך צאצאיהם נמצאים כאן בישראל וחיים את הקשר הזה לא רק מסיפורי המשפחה אלא אף מביקורים וטיולים במדינה האירופאית המתפתחת. אם אתם נמנים עם צאצאי יהודי רומניה כדאי שתשקלו לממש את הקשר החוקי הזה גם באמצעות אזרחות רומנית. כפי שתבינו מייד, הדרך הטובה והמהירה ביותר להשיג זאת היא באמצעות ליווי מקצועי צמוד של משרד עורכי דין מתמחה אשר יבדוק את זכאותכם ואת סיכויי ההצלחה ואף יסייע לכם בכל הליכי הבירוקרטיה.

מי זכאי לאזרחות רומנית ולמה זה כל כך כדאי?

על פי החוק הרומני כל מי שהוא צאצא לאזרח רומני (וגם – ממולדובה או אוקראינה בזמן השלטון הרומני שם, לפני 1940) בעצמו זכאי לקבלת האזרחות היוקרתית וחבל שלא לנצל לזאת.מאז הצטרפותה של רומניה לאיחוד האירופאי אזרחות רומנית הפכה למאוד אטרקטיבית ומספקת יתרונות רבים למחזיקים בה. מי שיקבל את האזרחות הנכספת יוכל ליהנות מלימודים בחינם במוסדות ההשכלה הגבוהה, להשיג היתר עבודה בקלות,לרכוש נכסי נדל"ן מבטיחים במינימום בירוקרטיה וכמובן לנצל את גבולותיה הפתוחים של אירופה.

הקשחת המדיניות הרומנית

לאחרונה הרבה יותר קשה להוציא את האזרחות הרומנית מבעבר,והסיבה קשורה בעיקרהלאינטרס הלאומי-חברתי-כלכלי של הממשלה הרומנית. בעוד החוק לא השתנה וכל אדם צאצא לאזרח רומני עדיין זכאי באופן עקרוני להגיש בקשה, הקשחת המדיניות נוגעתההיבטים הבאים:

  • מניעת כניסת עורכי דיו יחד עם מגישי הבקשה לבניין השגרירות.
  • אין צורך ללמוד רומנית אך במעמד טקס השבועה לקבלת האזרחות אין לטעות בדקלום מילות ההשבעה
  • יש צורך בהעברת תעודות הנישואים של מבקשי הבקשה לפורמט רומני ללא ייפוי כוח, כך שיש צורך להגיע פיזית לרומניה לביצוע המשימה.
  • כל התנהגות חריגה, התחצפות וגילויי אלימות ולו אף מילוליים נרשמים בשגרירות ועשויים לגרום לבעיות באישור האזרחות.

המסמכים שעליכם להציג

אך עוד לפני ההגעה לשגרירות הרומנית לשם הדיון בעניינכם, עליכם לדאוג ראשית כל להשגת כל המסמכים הדרושים. השגרירות הרומנית שיושבת בתל אביב מעדיפה לקבל את כל המסמכים במפגש אחד, מאשר לטרטר אתפונה הבקשה הלוך ושוב., לכן כדאי להצטייד בכלל המסמכים הנדרשים מבעוד מועד. המסמכים שתידרשו להציג הינם:

  • תעודת זהות ישראלית ודרכון של מבקש לקבל אזרחות אירופאית.
  • תעודות זיהוי של בן\בת הזוג של הפונה וילדיו.
  • תעודת יושר בישראל וברומניה עבור הפונה.
  • תעודות הוכחה – הוכחת ההשתייכות לצאצא שנולד ברומניה (תעודות לידה וכו').
  • טפסי בקשה מלאים וחתומים.
  • אישור על תשלום אגרה (את טופס האגרה לוקחים מהשגרירות הרומנית).

כל המסמכים ללא יוצא מן הכלל חייבים להיות מתורגמים לשפה הרומנית, חתומים ע"י עורך דין + חותמת אפוסטיל בינלאומית. לעיתים רבות המסמכים הנדרשים אינם בנמצא ולכן עולה הצורך להשיגם, גם באמצעות פעולה של חוקרים פרטיים בינלאומיים.

אל תוותרו על ליווי מקצועי צמוד

כל שתואר להלן ממחיש עד כמה ליווי מקצועי בידי משרד עורכי דין מוביל הינו גורם חשוב בכל תהליך הוצאת האזרחות הרומנית. מה גם שהנהלים משתנים ללא הרף ובשגרירות הרומנית לא ששים להסביר על כל הנדרש. על כן חשוב להתקשר עם המומחים לדבר ולצלוח את הדרך כמה שיותר בקלות ובמינימום הזמן.

בהצלחה! (Fericit ברומנית).