זכאים לדרכון פורטוגלי? אל תפספסו את ההזדמנות להוציא אותו

אם גם אתם שמעתם על בן משפחה, חבר או עמית לעבודה שקיבל דרכון פורטוגלי, אתם ממש לא לבד. ע"פ הערכות כ-11,000 ישראלים קיבלו בשנים האחרונות דרכון פורטוגלי. התהליך להוצאת דרכון פורטוגלי מתאפשר כתוצאה מתיקון עוול היסטורי שנעשה לקהילה היהודית בשנת 1497, בעקבות הוראה של המלך על גירוש היהודים, לאחר נישואיו לבתה הצעירה של נסיכת ספרד אשר התנתה את הנישואין בגירוש של הכופרים. באותה תקופה חיו בפורטוגל ע"פ הערכות כ-30,000 יהודים (3% מהאוכלוסייה הכללית), ורבים מהם מצאו מפלט בספרד השכנה אך גם במדינות נוספות באירופה, ארה"ב וארצות ערב. מאז הגירוש עברו לא מעט מים בנהר ועדות לכך ניתן למצוא בתיקון לחוק שעבר בשנת 2005 ובו ממשלת פורטוגל אישרה ליהודים שמוכיחים כי הם צאצאים של האנוסים לקבל דרכון. מאז שנכנס התיקון לחוק לתוקף, אלפי ישראלים כבר הגישו בקשה, וכעת גם לכם יש את ההזדמנות להוציא אותו.

דרכון פורטוגלי – מה הופך אותו לדרכון מבוקש בעבור ישראלים?

אם גם אתם חולמים על דרכון פורטוגלי, הצעד הראשון שאתם נדרשים לבצע הוא בדיקת זכאות על בסיס שם המשפחה. אם שם המשפחה שלכם מופיע ברשומות של הקהילה היהודית בפורטו, תוכלו להתקדם ולהמשיך בהליך שנמשך כשנה וחצי עד שנתיים ובסופו תקבלו את הדרכון המאפשר לכם כישראלים לקבל מגוון רחב של אפשרויות – החל מכניסה ללא צורך בוויזה לאוסטרליה וארה"ב, מגורים ועבודה בפורטוגל, יכולת לבצע עסקים ברחבי אירופה ללא הגבלות וכן אפשרות לפתוח דף חדש במדינה מתקדמת ומתפתחת כמו פורטוגל הידועה בתנאי הרווחה המצוינים שהיא מעניקה לאזרחים. מעבר לכך, מדובר בפוטנציאל עסקי אדיר שיכול להניב לכם לא רק תנאי רווחה אלא גם יכולת לפתח עסקים באירופה ובפורטוגל בפרט. נוסף לכך, בני ובנות הזוג וכן הילדים של ישראלים שקיבלו דרכון פורטוגלי זכאים גם הם לקבל את הדרכון, ועל כן מדובר בהזדמנות מצוינת ליצור שינוי ממשי בחייכם. עורך דין אזרחות פורטוגלית יוכל לעזור לכם בתהליך, במטרה להתגבר על המכשולים וליצור הליך מבוקר שיוביל בסופו של דבר לקבלת הדרכון, בפרק זמן מהיר.

מדוע עבודה עם עורך דין היא חיונית?

בשנים האחרונות ולאור הביקוש ההולך וגובר מצד ישראלים לקבלת דרכון החלו הרשויות בפורטוגל לבחון מחדש את התיקון לחוק. בנוסף, גוברים הקולות בפורטוגל להקשיח את התנאים לקבלת הדרכון ועל כן היכולת שלכם כישראלים לקבל את הדרכון בפרק זמן קצר היא לא רק מוגבלת אלא גם לא מובטחת, ולכן עבודה צמודה עם עורך דין המתמחה בתחום היא חיונית לטובת קבלת ליווי אישי לכל אורך הדרך. החל מהשלב הראשוני (המתבצע ללא עלות) של בדיקת שם המשפחה ועד להגשת טפסים מתורגמים ומאושרים ע"י עורך הדין שהוא גם נוטריון בהכשרתו. עו"ד בעל קשרים ענפים בקהילה היהודית וניסיון בתחום ידע לספק לכם את המעטפת המקצועית הטובה ביותר בעבורכם ועבור בני המשפחה, כחלק מהליך של הוצאת דרכון המתבצע בצורה מסודרת ומבוקרת וע"פ החוקים של מדינת פורטוגל.

 

לסיום, אם אתם עומדים בתנאים הבסיסיים להוצאת דרכון פורטוגלי, ואתם רוצים ליהנות מכל ההטבות והאפשרויות שייפתחו בפניכם בכך, התחילו את התהליך, ורצוי בליווי עורך דין המתמחה בתחום. בהצלחה רבה!