אזרחות הונגרית, בדיקת זכאות לקבלת דרכון הונגרי

דגל הונגריה - קבלת אזרחות הונגרית ודרכון הונגרי
קבלת אזרחות הונגרית ודרכון הונגרי

בשנת 2004 הצטרפה הונגריה להסכם המדינות באירופה הלא הוא האיחוד האירופאי. מאותו הרגע והלאה כל אזרחי הונגריה הפכו לאזרחים אירופאיים לכל עניין ודבר עם דרכון אירופאי שמקנה זכויות רבות. אם גם אתם צאצאים של הונגרים לשעבר הרי שיתכן שגם אתם זכאים להוציא אזרחות הונגרית וליהנות מהטבות רבות. מהם התנאים לקבלת האזרחות היוקרתית וכיצד עושים זאת על הצד הטוב ביותר? הישארו עימנו.

עיקרי חוק האזרחות ההונגרי

חוק האזרחות ההונגרי אומר שניתן להעניק אזרחות מקומית לכל הצאצאים של האזרח ההונגרי האחרון שחי במדינה תוך התחשבות בקשר הדם בלבד. בפועל הדבר אומר שלאחר הוכחת קשר הדם ניתן לקבל את האזרחות מבלי שיש שום צורך במעבר מבחני שפה או ידע היסטורי על המדינה.

אותו חוק השתנה פעם אחת וזאת בשנת 1957 ולכן הוא מתייחס באופן שונה למי שנולד לפני שנה זו לעומת אחריה. עבור אלו שנולדו לפני שנת 1957, האזרחות תינתן לכל הצאצאים של אדם רק אם מדובר בגבר.  אם מדובר באישה הונגרית שבעלה לא היה הונגרי והיא נולדה לפני שנת 1957, הרי שהיא אינה יכולה להוריש את אזרחותה לצאצאים. מי שנולד לאחר שנת 1957, יכול להוריש את האזרחות ההונגרית בכל מקרה, בין אם הוא גבר או אישה.

אפשרויות נוספות לקבלת האזרחות

ישנן עוד 2 אפיקים שמאפשרים להוציא אזרחות מקומית בהונגריה, מלבד ההתייחסות לחוק האזרחות המקומי:

  • השתייכות להונגריה הגדולה – בעבר שלטה הונגריה בשטחים רבים שהיום מוכרים כשטחיהן של מדינות אחרות כדוגמת רומניה, קרואטיה, צ'כוסלובקיה ועוד. אם בן המשפחה שלכם נולד באחת מהמדינות שסובבות את הונגריה של היום, הרי שייתכן שהוא יכול לקבל אזרחות הונגרית גם כן ולהוריש אותה לצאצאיו. אלא שיש לקחת בחשבון כי מסלול זה מחייב את ידיעת השפה ההונגרית על בוריה.
  • נישואין עם אזרח הונגרי – מי שהתחתן עם אזרח הונגרי יכול לקבל אף הוא את האזרחות בתנאים מסויימים אך יש לקחת בחשבון כי אזרחות זו לא ניתנת להורשה על בסיס קשר דם (הצאצאים לא יהיו הונגרים). התנאים העיקריים הם היעדר עבר פלילי, שליטה מלאה בשפה ההונגרית ונישואים של 10 שנים לפחות עבור מי שאין לו ילדים ו- 5 שנים לפחות כאשר יש ילדים.

התקשרות עם משרד עורכי דין לשם ביצוע התהליך

הדרך הטובה ביותר להוציא אזרחות ודרכון הונגריים היא באמצעות ליווי של משרד עורכי דין המתמחה בנושא אזרחות ודרכונים של מדינות זרות. הסיבה לכך היא היכולת של עורך דין שמתמחה בתחום להבין את רזי החוק ההונגרי וע"י כך לקבוע מראש מהם הסיכויים שלכם לעבור את ההליך וכיצד לבצע אותו בצורה היעילה והמהירה ביותר.

משרד מקצועי יעזור לכם להשיג את כל המסמכים הרצויים מהארץ ומהעולם ויוודא כי כולם מתורגמים וחתומים על ידי נוטריון ואפוסטיל. על כל זאת ועוד, רק משרד עורכי דין איכותי יחזיק בקשרים המתאימים אשר יאפשרו לו לנהל דו שיח משפטי עם אנשי הקונסוליה ההונגרית באשר לעניינכם הספציפי. לעיתים ניתן באמצעות טיעונים נכונים ומבוססים לשכנע את הקונסוליה לוותר על מבחן השפה ולפתור כל קושי אחר שיעלה בדרך, מה שישפר את סיכוייכם משמעותית.