דרכון גרמני, בדיקת זכאות לקבלת אזרחות גרמנית

הוצאת דרכון גרמני, קבלת אזרחות גרמנית
הוצאת דרכון גרמני, קבלת אזרחות גרמנית

הגרמנים נתפסים בעינינו כקפדנים ושמרנים מאוד, כפועל יוצא מהמאורעות ההיסטוריים הקשורים במדינה זו. אלא שדווקא בכל מה שקשור לקבלת אזרחות בגרמניה, מדינה זו היא דווקא מאלו שפחות שמות מכשולים בדרך.

למשל, מי שמעוניין להוציא אזרחות גרמנית אינו חייב לדעת את השפה, אינו נבחן על התרבות וההיסטוריה המקומית ולא מבוצעת עליו חקירת יכולת כלכלית כמו במדינות אחרות באירופה. אך בכל זאת ישנם מספר תנאים שחייבים לעמוד בהם לפני שמקבלים אזרחות גרמנית ודרכון מקומי כפועל יוצא מכך. מהם התנאים וכיצד תוכלו לקצר את תהליכי הבקשה? להלן כל המידע.

היתרונות שבהוצאת אזרחות ודרכון גרמניים

גרמניה היא אחת מהמדינות החזקות ביותר באירופה מבחינה מדינית, כלכלית וחברתית. מדינה זו שייכת לאיחוד האירופאי כך שמי שהוא אזרח גרמניה יכול לראות את עצמו בר מזל לא רק בשל השתייכותו לגרמניה, מדינה לתפארת, אלא גם בשל היותו "אזרח אירופאי" לכל עניין ודבר בשל קבלתו של דרכון אירופאי.

ישראלי שהוא אזרח גרמני ובעל דרכון גרמני יכול ללמוד בחינם במדינה, לקבל סיבסוד ללימודים במדינות אחרות באירופה, ליטול משכנתא מבנק מקומי בגרמניה, לנוע בחופשיות בין מדינות אירופה ולקבל הקלה משמעותית בבקשת ויזה לארה"ב. זו הסיבה שישראלים שהם צאצאים לאזרחים גרמניים מגלים התעניינות רבה בקבלת אזרחות זאת.

מהם התנאים שחייבים לעמוד בהם?

החוק הגרמני קובע כי כל אדם שהוא צאצא לאזרח גרמניה, גם אם עצמו לא נולד בגרמניה, עשוי לקבל אזרחות גרמנית. מדוע עשוי? כי ישנם תנאים שונים שקשורים להיסטוריה של החוק הגרמני שעשויים לשלול זכות זו על הסף. למשל, עד שנת 1953 החוק הגרמני התייחס לגברים שונה לעומת נשים מבחינת זכויות הורשת האזרחות שלהם.

מי שנולד לפני שנת 1953 ואביו הינו אזרח גרמניה נחשב למועמד טוב לקבלת האזרחות אך לא כן במידה והאב אינו גרמני (רק האמא). במידה ומדובר באדם שנולד לאחר שנת 1953 הרי שכל מה שמשנה הוא האם אביו או אימו היו אזרחי גרמניה או לא.

עוד חשוב לדעת כי הגרמנים אינם שוללים את האזרחות של מי ששירת בצבא זר, אך זאת כל עוד מדובר בשירות חובה. מי ששירת בצבא התנדבותי כלשהו (למשל, צבא קבע בישראל) אינו זכאי לקבל אזרחות גרמנית.

גם ילדים שנולדו מחוץ לנישואים יכולים לקבל אזרחות גרמנית במידה ולא נולדו בגרמניה, אך במקרה שכזה יש לוודא כי האבא אכן רשום בתעודת הלידה של הילד.

מהי בדרך הטובה ביותר להגשת הבקשה?

משרדי עורכי דין רבים מתמחים בכל הנושא וישמחו לעזור לכם לקבל אזרחות גרמנית שלאחריה תקבלו גם דרכון גרמני יוקרתי. משרדים אלו מבצעים ראשית כל בדיקה מקדימה באשר לסיכוייכם לעמוד בכל התנאים, ורק לאחריה ימליצו לכם האם כדאי להתחיל בתהליך. במידה ויעלה בבדיקה המקדימה כי אתם אכן בעלי סיכויים טובים, יש להתחיל ולהשיג את כל המסמכים שמוכיחים את קשר הדם עם האזרח הגרמני.

את כל המסמכים יש להגיש בשפה הגרמנית כך שפעמים רבות נדרש לתרגמם משפות שונות, לוודא תואם למקור עם נוטריון ולהשיג חותמת אפוסטיל כמובן. ליווי מקצועי על ידי משרד עורכי דין מתמחה יאפשר לכם להשיג את כל מה שנדרש, כאשר לאחר עד כשנה מיום הגשת המסמכים בצורה טובה ומדויקת, מודיעה השגרירות הגרמנית למבקש על אישור או דחייה. שיהיה בהצלחה!