איך מוציאים דרכון אירופאי – שלב אחר שלב

דרכון אירופאי ניתן לכל אדם שהוא אזרח באחת ממדינות האיחוד האירופאי. למחזיקי דרכון זה ישנן הטבות רבות בכל מה שקשור למעבר בין מדינות באירופה, הקלות מיסוי, לימודים מסובסדים, אפשרות לרכישת נדל"ן וקבלת משכנתא מקומית, הקלות בתנאי קבלת ויזה לארצות הברית ועוד. גם אתם רוצים להיחשב כאזרחי האיחוד וליהנות מכל הטוב הזה? בשורות הקרובות תלמדו איך מוציאים דרכון אירופאי שלב אחר שלב ובדרך הטובה ביותר.

דרכון אירופאי – האם גם אתם זכאים?

כמובן שלא כל אזרח ישראלי יכול להוציא דרכון אירופאי. מצב זה יקרה רק אם ישראל תצטרף למדינות האיחוד האירופאי, מה שככל הנראה לא יקרה בזמן הקרוב, אם בכלל. ועדיין, בהחלט ייתכן שגם אתם, כמו ישראלים רבים אחרים זכאים לקבל אזרחות ודרכון אירופאיים על בסיס אחת משתי האפשרויות הבאות:

  • קשר דם – מדינות אירופה מכירות בכך שאדם שנולד וחי באירופה בעבר, למעשה יכול "להוריש" את האזרחות היוקרתית של מדינת מוצאו גם לצאצאיו. במילים אחרות, אם אתם צאצאים לאזרח אירופאי בהחלט ייתכן כי גם לכם מגיעה אזרחות באותה המדינה!
  • מקרים אחרים – ניתן להגיש בקשה לקבלת אזרחות במדינה אירופאית גם אם אינכם צאצאים לאזרח אירופאי. לדוגמא, כאשר נמצאים באותה מדינה שנים רבות בשל לימודים, עבודה או שליחות, כאשר מתחתנים עם אזרח באותה מדינה אירופאית ועוד.

תהליך הוצאת הדרכון האירופאי מומלץ להתחיל בפנייה למשרד עורכי דין שמתמחה בכך.אנשי המשרד ידעו לבצע תחקיר מקדים באשר למקורותיו המשפחתיים של כל אדם,שלאחריו יוכלו לנבא את סיכויו לקבלת האזרחות המיוחלת ולהתחיל בתהליך בהתאם.

אלו מסמכים יש להגיש והיכן במהלך תהיך הוצאת דרכון אירופאי?

בקשהלאזרחות ודרכון באחת ממדינות אירופה מגישים בקונסוליה של מדינת היעד כאן בישראל. לכל מדינה התנאים שלה אך מה שמשותף לכולן הוא שחובת ההוכחה מוטלת על המבקש בלבד. במילים אחרות, עליכם להוכיח מעבר לכל ספק כי אתם אכן צאצאיו של אזרח במדינת היעד ובמקרים האחרים, את הקשר הקרוב שלכם לאותה מדינה. לשם כך יש להשיג את כל המסמכים הרלבנטיים, לתרגם אותם ולבצע חיתום אפוסטיל.

לעיתים השגת המסמכים היא חלק שקשה מאוד לביצוע שכן מדובר בנבירה בארכיונים בחו"ל תוך חיפוש אחר עדויות (תעודות לידה, פטירה, שירות צבאי, שינוי שם, אימוץ וכו') עשרות שנים אחורה (במדינות מזרח אירופה בעיקר) ולעיתים אף מאות שנים אחורה (במקרה של מגורשי ספרד ופורטוגל).

משרד עורכי דין מקצועי ובעל ניסיון ידע בדיוק אילו מסמכים נדרשים ויפעיל את הקשרים שלו במדינות שמעבר לים על מנת להשיגם במהירות. בהתאם לנהלים של כל מדינה, לאחר הגשת המסמכים יש להמתין בין חצי שנה לשנתיים עד קבלת התשובה.

יש לציין כי הדרך עד לקבלת האזרחות והדרכון עשויה לכלול לעיתים גם הגעה למדינת היעד לצרכי ריאיון (ספרד), מבחן ידיעת שפה (ספרד, הונגריה במקרים מסויימים), השבעה בשפת המדינה (רומניה) ועוד תנאים נקודתיים. כעת, כאשר אתם יודעים איך מוציאים דרכון אירופאי, כל מה שנשאר לכם זה ליצור קשר עם משרד עורכי דין מתאים, ולצאת לדרך!