אזרחות פורטוגלית, דרכון פורטוגלי

אזרחות פורטוגלית, דרכון פורטוגלי - דגל פורטוגל
אזרחות פורטוגלית, דרכון פורטוגלי – דגל פורטוגל

גירוש יהודי ספרד הוא אחד מהמאורעות החשובים בהיסטוריה היהודית ורבות דובר עליו. אך האם ידעתם כי הוא כולל התייחסות גם ליהודי פורטוגל? יהודי ספרד גורשו רובם לפורטוגל בשנת 1492 ומספר שנים לאחר מכן גורשו שנית לתפוצות רבות וביניהן מרוקו, טוניס, אלג'יר, יוון, ירדן,סוריה ועוד. משום שכך, יהודים שהם צאצאים לאותם מגורשים מפורטוגל יכולים לדרוש בחזרה את אזרחותם ולקבל אזרחות פורטוגלית שמהווה את שער הכניסה לאירופה באמצעות דרכון אירופאי יוקרתי.

מהם התנאים המלאים לקבלת האזרחות הפורטוגלית הנחשקת? מה ההבדל בין אזרחות ספרדית לפורטוגלית וכיצד מוציאים את האזרחות בפועל? להלן התשובות לחלק מן השאלות החשובות הללו.

אזרחות ספרדית מול פורטוגלית – מצא את ההבדלים

הן פורטוגל והן ספרד משתייכות למדינות האיחוד האירופאי והמשמעות של קבלת אזרחות בהן זהה-דרכון אירופאי עם זכויות אדירות כגון לימודים בחינם ברחבי אירופה, אישורי עבודה בכל היבשת, שיפור בסיכויי הקבלה של ויזה לארה"ב, מיסוי מופחת ברכישת נדל"ן ועוד. אז מה ההבדל? ובכן, על מנת לקבל אזרחות ספרדית יש לעבור מבחנים שקשורים לידיעת ההיסטוריה והתרבות הספרדית ואם לא די בכך, הרי שיש לעבור גם מבחן שפה. לפורטוגלים אין את הדרישות הללו ולכן ישראלים רבים מעדיפים לדרוש את אזרחותם הפורטוגלית ולא את זו הספרדית.

מה קובע החוק הפורטוגלי בכל הקשור לבקשות אזרחות?

החוק הפורטוגלי קובע כי ניתן לקבל אזרחות במדינה עבור מי שלא נולד בגבולותיה, ללא קשר למספר הדורות שעברו מאז הגירוש. משמעות הדבר היא כי הקשר ההיסטורי הזה של גירוש היהודים לא ביטל את אזרחותם וניתן לתבוע אותה בשנית עבור כל הצאצאים בחזרה. יחד עם זאת, מדובר בהליך לא פשוט שכן יש צורך להוכיח את אזרחותו של האדם במדינה זו בתקופה של מאות שנים אחורנית. לשם הוכחה זו משתמשים פעמים רבות במשרדים של חוקרים פרטיים שפועלים בזירה הבינלאומית ובגנאלוגיים שמבצעים מחקר שורשים לשם הוכחת ההשתייכות ההיסטורית לפורטוגל.

החשיבות של היעדר עבר פלילי

מדינות אירופה אינן מתלהבות להעניק אזרחות לעבריינים מורשעים, גם כאשר מדובר בקשר דם מוכח. פורטוגל נחשבת למדינה שמאוד מקפידה על כך והיא נוטה לשלול כל בקשת אזרחות של מי שעבר עבירה פלילית שדינה הוא 3 שנות מאסר ומעלה. כמובן שרצוי שלא יופיע שום רישום פלילי בתיקי המבקש, כדי לא לעורר שאלות מיותרות אצל מקבלי ההחלטות בהליך. לכן, במידה וביצעתם עבירה פלילית כלשהי, הורשעתם או שאפילו נרשם עבורכם רישום משטרתי בלבד, כדאי ורצוי למחוק אותו טרם הגשת הבקשה.

כך תבצעו את תהליך בקשת האזרחות בצורה מהירה ויעילה

הדרך המהירה והיעילה ביותר לקבל אזרחות פורטוגלית היא ליצור קשר עם משרד עורכי דין רציני על מנת שיפעל באופן הבא:

  • יבצע חקר מקדים לניבוי סיכויי ההצלחה לקבלת האזרחות.
  • ישיג את כל המסמכים הנדרשים, יתרגם ויאשר אותם.
  • ילווה אתכם במהלך הגשת הבקשה בשגרירות הפורטוגלית.
  • יעניק לכם הצעת מחיר משתלמת לשם השגת אזרחות לכל המשפחה ולא רק פר אדם בודד.
  • משרד עורכי דין אמין ומקצועי אף ידאג להחזרת הכסף במידה והתהליך ייכשל.

במילים אחרות – התקשרו עם משרד עורכי דין שמתמחה בנושא, בעל מוניטין בתחום והישגים לטובת שיפור הסיכוי לקבל אזרחות ודרכון פורטוגלים. בהצלחה!