דרכון ספרדי – מי זכאי וכיצד מוציאים דרכון ספרדי?

שנת 1492 נחשבת כבעלת חשיבות היסטורית רבה עבור צאצאי יהדות ספרד. בשנה זו הוכרחו יהודי ספרד להמיר את דתם לנצרות ומי שלא עשה כן גורש מהממלכה למדינות רבות ביניהן פורטוגל, יוון, מרוקו, אלג'יר, טוניס, סוריה ועוד.

יותר מ- 500 שנה עברו מאז וכעת סוף כל סוף החליטו שלטונות ספרד לתקן את העוול. אחד מבני משפחתכם הינו מגורש ספרד בעברו? דעו לכם כי באפשרותכם לזכות באזרחות הספרדית בחזרה ואף לקבל דרכון ספרדי שנחשב לדרכון אירופאי לכל דבר ועניין על שלל יתרונותיו. מהם תנאי הזכאות והדרכים היעילות ביותר לביצוע התהליך בפועל? הישארו עימנו.

מהיכן הגיעו אבות אבותיכם?

527 שנים – אלו מספר השנים שעברו בין גירוש ספרד ועד ימינו אנו. זהו כתם גדול בהיסטוריה הספרדית, מה שגרם ב-2015 לממשלה הספרדית לנסות לתקן את העוול ולאשר בחוק מדינה כי כל צאצאי מגורשי ספרד שמוכיחים כי הם אכן כאלו, יכולים להשיב לעצמם את האזרחות האבודה.

זהו מצב שיכול לעזור לישראלים רבים לקבל אזרחות ודרכון ספרדיים וליהנות מיתרונות רבים של אזרחות האיחוד האירופאי לרבות לימודים בחינם באירופה, אפשרות מגורים בכל אחת ממדינות האיחוד, רכישת נדל"ן בספרד תוך קבלת משכנתא מקומית, הקלות בקבלת ויזה לארה"ב ועוד.

אך אל לכם לשמוח טרם הזמן – ראשית כל עליכם להוכיח כי אתם אכן צאצאים של יוצאי ספרד ובעלי קשר דם ברור ליהדות ספרד המפוארת.חוקרי אילנות יוחסין וחוקרים פרטיים יכולים לעזור לכם במציאת ההוכחות, אישורי הלידה, תעודות שינוי השם וכו' ולאחר מציאת ההוכחות יש ליצור קשר עם רב הקהילה היהודית בספרד ולקבל את אישורו.

כמובן שכל המסמכים ללא יוצא מן הכלל חייבים להיות מוגשים בשפה הספרדית וחתומים בחותמת אפוסטיל בין לאומית. הדרך הטובה ביותר להשגת כל האישורים היא להתקשר עם משרד עורכי דין המתמחה בהוצאת אזרחויות ודרכונים של מדינות אחרות בכלל ואזרחות ספרדית בפרט. משרד שכזה נמצא בקשרים על כל בעלי המקצוע והרשויות הרלוונטיות וידאג להשיג לכם את כל המסמכים והחתימות הנדרשות.

תנאים נוספים לקבלת אזרחות ודרכון ספרדיים

מעבר לחובת ההוכחה שתוארה לעיל, יש לעמוד בעוד מספר תנאים על מנת לקבל אזרחות מקומית ולאחריה דרכון ספרדי יוקרתי. ראשית כל ספרד מחייבת את כלל אזרחיה לשלוט בשפה הספרדית על בוריה ואף לעבור מבחן על כך בשגרירות. בנוסף מתקיימת גם בחינה על התרבות, ההיסטוריה ודיני האזרחות הספרדית שאותה יש לעבור בהצלחה. וזה עוד לא הכל.

בנוסף עליכם להוכיח כי קיים קשר מהותי ביניכם לבין ספרד, מעבר לקשר הדם ההיסטורי. למשל, תצטרכו להראות כי אתם מבקרים לעיתים רבות בספרד, שלמדתם שם או שאולי אתם תורמים דרך קבע לאירגונים בה. לעיתים אף יידרש מכם לטוסספרד עצמה, שם תצטרכו להיפגש עם עורך דין ונוטריון ממשלתי על מנת לעבור ראיון ובירור פרטים. מסתבר שהספרדים נוקטים במשנה זהירות לאחר שככל הנראה ניכוו ממספר ניסיונות זיוף זהות ברחבי העולם (לאו דווקא מישראל).

כמו שניתן להבין, הדרך לקבלת אזרחות ודרכון ספרדיים מלאה בשלבים בירוקרטיים ותנאים שחייבים לעבור. פנייה אל משרד עורכי דין אשר מתמחה בנושא ומחזיק בקשרים המתאימים, תעזור לכם לצלוח את הדרך עד לקבלת האזרחות והדרכון המבוקש שמגיע בעקבותיה.