דרכון ספרדי – יתרונות ותנאי זכאות לקבלת דרכון ספרדי

ספרד היתה אחת מהמדינות הראשונות שנכנסו לאיחוד האירופאי. על פניו נדמה כי לא היה  אמור להיות שום קשר בין עובדה זו לבין מדינת ישראל, אך החל משנת 2015 הדבר הפך להיות משמעותי מאוד עבור מאות אלפי ישראלים. בשנה זו החליטה ממשלת ספרד להחזיר לכל מגורשי ספרד את האזרחות שנשללה מהם לפני כ-500 שנים, ובהתאם לזאת גם לצאצאיהם בדורות הבאים. כמובן שהדברסולל את הדרך גם לקבלת דרכון ספרדי יוקרתי, המזכה ביתרונות רבים.

מהם אותם יתרונות? ומהם תנאי הזכאות שנדרש לעמוד בהם? הישארו עימנו.

קצת רקע היסטורי

יהדות ספרד נחשבה לאורך דורותליהדות הגולה הגדולה והמפוארת מכולן, אך משום פעולת הגירוש שבוצעה בספרד לפני כ- 500 שנים, התפזרה קהילה זו בכל רחבי המזרח התיכון, בחלקים רבים מאירופה ואף בצפון אפריקה. כמובן שמרגע שעזבו היהודים את ספרד, האזרחות נלקחה מהם.בשנת 2015 ממשלת ספרד הבינה את טעותה ובהתאם לזאת הכניסה שינויים בחוק האזרחות המקומי.

כעת החוק מאפשר לישראלים שהם צאצאים למגורשי ספרד להשיב את אזרחותם ולהפוך לאזרחים ספרדיים לכל דבר ועניין (מבלי לוותר על זו הישראלית כמובן). אותה אזרחות מזכה את האדם כאמור גם בדרכון מקומי, שמספק יתרונות רבים למחזיקים בו.

מהם תנאי הזכאות והשלבים שצריך לעבור?

מי שזכאי להפוך לאזרח ספרדי הוא זה שמוכיח בצורה חד-משמעית כי הוא אכן צאצא למגורש ספרד וכי הוא עומד בכל תנאי החוק הספרדי. לשם ההוכחה יש להשיג את כל המסמכים הרלוונטיים המעידים על קשר הדם שלכם לאותו אדם (תעודות לידה ופטירה למשל) ולבצע חקר יסודי.

הדרך הטובה ביותר להשיג זאת היא באמצעות התקשרות עם משרד עורכי דין המתמחה בכך. משרד שכזה מחזיק בכל הקשרים הרלוונטיים שמאפשרים לו להתחקות אחר ההיסטוריה המשפחתית שלכם באופן מדוייק. (משרד מוביל יעבוד בשיתוף פעולה מלא מול חוקרים פרטיים, חוקרי אילנות יוחסין ועוד).

את ממצאי החקר שולחים לקהילה היהודית בספרד ושם מחליט הרב, שלו סמכות מיוחדת לעניין זה מידי הממשלה, האם לאשר או לא לאשר את הממצאים להמשך התהליך. את כל המסמכים יש להגיש בשגרירות הספרדית בישראל. במידה ועוברים בהצלחה את השלב הזה, יש לעמוד בלא מעט משימות נוספות וביניהן מבחן שליטה בשפה הספרדית, מבחן על ההיסטוריה, התרבות וחוק האזרחות הספרדי, וראיון אצל עורך דין ונוטריון ממשלתי בספרד.

האם שווה לעבור את כל הדרך?

הדרך לקבלת אזרחות ספרדית ארוכה וסבוכה, אך מרגע שעברתם אותה בהצלחה, תקבלו את הדרכון הספרדי מייד. ואם אתם שואלים את עצמכם האם זה באמת שווה את כל המאמץ, קבלו את רשימת היתרונות שתקבלו כמחזיקי דרכון ספרדי אירופאי:

  • תוכלו לעבוד ולהתגורר בספרד ובכל מדינות האיחוד באופן חופשי וללא שום חשש או צורך בהשגת אישורים מיוחדים.
  • מעבר לזאת, תוכלו לקבל מעמד של תושב קבע בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי לאחר שהייה קבועה באחת המדינות לאורך כ- 5 שנים.
  • כאזרחי ספרד תיהנו מסבסוד משמעותי של לימודים בספרד ועבור מקצועות נדרשים קיים סבסוד של הלימודים גם במדינות אחרות באירופה.
  • האפשרות לקנות נדל"ן ולבצע עסקים תיפתח בפניכם ביתר קלות ובמיסים מופחתים בהרבה.
  • וזוהי רק רשימה חלקית מאינספור יתרונות שמחכים לכם כאזרחי אירופה ובעלי הדרכון המתאים.

צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי דין שמתמחה בכך, ונצלו את זכאותכם!